مسیر 57 / route 57

مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از آغاز (57) تا اکنون

مسیر 57 / route 57

مسیر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از آغاز (57) تا اکنون

سنگر مجازی روحانی شهید سلمان خدادادی تیرکلایی / تارنمای اختصاصی انتشار آثار حاج یونس حبیبی(میثم)
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

آیات ۳۰ و ۳۱ سورهٔ نور و آیهٔ ۵۹ سورهٔ احزاب به مسائل مربوط به پوشش زنان می‌پردازند. در آیه‌های ۳۰ و ۳۱ سورهٔ نور آمده:

قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضوا مِنْ أَبْصرِهِمْ وَ یحْفَظوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لهَُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا یَصنَعُونَ(۳۰) وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضضنَ مِنْ أَبْصرِهِنَّ وَ یحْفَظنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضرِبْنَ بخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَائهِنَّ أَوْ ءَابَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنی إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنی أَخَوَتِهِنَّ أَوْ نِسائهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَت أَیْمَنُهُنَّ أَوِ التَّبِعِینَ غَیرِ أُولی الارْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظهَرُوا عَلی عَوْرَتِ النِّساءِ وَ لا یَضرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلی اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ(۳۱) 
ترجمه: به مردان مؤمن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان نامحرم باز گیرند و پاکدامنی ورزند که این برایشان پاکیزه‌تر است زیرا خدا از کارهایی که می‌کنید آگاه است (۳۰) و به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان نامحرم فرو بندند و پاکدامنی کنند و زینت خویش را جز آنچه که طبعاً از آن آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش‌هایشان را به گریبان‌ها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند مگر برای شوهرانشان، یا پدران و یا پدر شوهران یا پسران و یا پسر شوهران و یا برادران و یا خواهرزادگان و یا برادرزادگان و یا زنان (همجنس خود) و یا آنچه مالک آن شده‌اند یا خدمتکاران مرد که تمایلی به زن ندارند و یا کودکانی که از اسرار زنان خبر ندارند، و مبادا پای خویش را [به گونه‌ای] به زمین بکوبند که آنچه از زینتشان که پنهان است ظاهر شود ای گروه مؤمنان همگی به سوی خدا توبه برید شاید رستگار شوید.)

آیهٔ دیگری که در آن به مسئلهٔ پوشش زنان مسلمان پرداخته شده، آیهٔ ۵۹ سورهٔ احزاب است.

در این آیه از زنان پیامبراسلام و زنان مومنان خواسته می‌شود که جلباب‌های خود را بر خویش فرو افکنند، تا شناخته نشوند تا مورد آزار قرار نگیرند:

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا (۵۹)
 ترجمه: ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [= روسری‌های بلند] خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.

امام خمینی (ره): آنها که زن‌ها را می‌خواهند ملعبه‌ی مردان و ملعبه‌ی جوانان فاسد قرار بدهند، جنایتکارند. زنها نباید گول بخورند. زن گمان نکند این مقام زن است که بزک کرده بیرون برود، با سر باز و لخت؛ این مقام زن نیست، زن باید شجاع باشد، زن آدم‌ساز است، زن مربی انسان است.[1]


 چادر و حجاب زنان مسلمان یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی جامعه‌ است .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی: «حجاب بانوان در اسلام یکی از اموری است که از وقتی استعمارگران، چشم طمع به کشورهای اسلامی و غصب معادن و منابع طبیعی آنها دوختند، مورد حمله‌ی آنها قرار گرفت؛ زیرا چادر و حجاب زنان مسلمان را یکی از عوامل بزرگ برای بقاء استقلال شخصیت اسلامی کل جامعه‌ی مسلمانان و حفظ هویت اسلامی آن دیدند و آن را مانع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خود شناختند.[2]


 چادر بهترین نوع حجاب و نشانه‌ی ملی ماست .
-----------------------------------------------------
حضرت امام خامنه‎ای: آیا جنایتی از این بزرگ‌تر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه‌گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سر و سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ننگ است، چادر بهترین نوع حجاب و نشانه‌ی ملی ماست.


 اصل حجاب ضروری دین محسوب است
---------------------------------------------
شبهه : آیا حجاب از ضروریات دین است؟ حکم کسانی که به آن بی‌اعتنایی می‌کنند چیست؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای: اصل حجاب ضروری دین محسوب است، ولی بعضی فروع آن ممکن است ضروری نباشد و بی‌اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن معصیت و گناه است.


حضرت آیت الله تبریزی: اصل حجاب برای زنان از ضروریات دین است و حکم کسانی که به آن بی‌اعتنایی نمایند، حکم بی‌اعتنایی به سایر تکالیف دینی است.



 منکر حجاب مرتد است
----------------------------
حضرت آیت الله صافی: اصل وجوب حجاب فی الجمله از ضروریات اسلام است و منکر آن مرتد است، ولی بی‎اعتنایی به آن با عدم انکار وجوب آن باعث فسق است.



 بی‌اعتنایی عملی به حجاب گناه است
---------------------------------------------
حضرت آیت‌الله سیستانی: اصل حجاب از مسلمات شریعت است و در قرآن آمده است، ولی کسانی که توجّه به وضوح آن ندارند، انکار آنها مستلزم انکار نبوت نیست و بی‌اعتنایی عملی گناه است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
آری حجاب از ضروریات دین است، ولی انکار آن برای کسانی که از ضروری بودن آن آگاهی ندارند، موجب ارتداد نمی‌شود.


 داشتن حجاب واجب است
--------------------------------
حضرت آیت‌الله بهجت: بی‌اعتنایی به حجاب گناه است و داشتن حجاب واجب است.



 پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است
------------------------------------------------------------
سؤال: پوشیدن جوراب نازک و بدن‌نما برای خانم‌ها در بیرون از منزل و انظار نامحرمان چه صورت دارد؟ و بیرون گذاشتن موهای سر از چادر و مقنعه توسط خانم‌ها در دید نامحرمان چگونه است؟
حضرت آیت الله خامنه‌ای: پوشانیدن بدن از نامحرمان بر زن واجب است و چنین جوراب‌هایی برای حجاب شرعی واجب کفایت نمی‌کند و پوشیدن تمام موی سر در برابر نامحرمان واجب است.

سؤال : آرایش زنان در خیابان‌ها و بیرون گذاشتن مقداری از موها و پوشیدن جوراب بدن‌نما و لباس‌های محرک چه صورت دارد؟

حضرت آیت‌الله خامنه‎ای: بر زن واجب است تمام بدن و موی و زینت خود را از نامحرم بپوشاند.


حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: حرام است.

حضرت آیت‌الله بهجت: حرام است.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: حرام است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: بدون شک جایز نیست.

حضرت آیت‌الله تبریزی: جایز نیست.

حضرت آیت‌الله سیستانی: جایز نیست.



پوشیدن لباس‌هایی که جلب توجه کند حرام است
----------------------------------------------------------
سؤال : عدّه‌ای همراه با تبلیغات فرهنگی دشمن، در روزنامه‌ها و سخنرانی‌هایشان می‌گویند: چادر مشکی برای بانوان مکروه است و باید پوشش جدید، مانند مانتو و کت و دامن با رنگ‌های متنوع، جای‌گزین چادر مشکی شود. آیا چنین حرف و اقدامی صحیح است یا نه؟ خواهشمند است نظر شریفتان را مرقوم فرمایید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: این صحبت صحیح نیست، و بهترین حجاب، پوششِ چادر است، و چادر سیاه هم بی‌اشکال است و کراهت ندارد.


حضرت آیت‌الله تبریزی: زن باید بدن خود را در غیر وجه و کفین، از نامحرم بپوشاند و نیز باید زینت خود را بپوشاند و لباسی که زینت حساب می‌شود باید آن را هم بپوشاند، و با چادر بهتر می‌تواند بدن و زینت را بپوشاند و چادر سیاه، مثل عبای سیاه کراهت ندارد.

حضرت آیت‌الله بهجت: این اقدام باطل است.


حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: نظریه‎ی مذکور صحیح نیست و مفاسد بسیار دارد. متأسفانه در این زمان عدّه‌ای اصرار بر آشکار شدن مفاتن زن و خروج او از ستر و عفاف، که حافظ شخصیت و ارزش و متانت اوست دارند و مع‌الاسف می‌خواهند این امر را اسلامی جلوه دهند؛ در حالی که برخلاف اسلام است.

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: چادر مشکی بهترین نوع حجاب است و پوشیدن لباس‌هایی که جلب توجه کند حرام است.


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: با توجه به این‌که در حال حاضر رنگ مشکی برای حفظ پوشش زنان بهتر است، کراهت آن ثابت نیست.



 چادر حجاب پسندیده است
----------------------------------
سؤال : امروز یک حرکت خزنده‌ای علیه چادر، که یک حجاب ملّی و سنّتی است آغاز گردیده است، خواهشمندیم نظر مبارک را در این مورد مرقوم فرمایید.


حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: سزاوار است خانم‌ها از چادر استفاده کنند؛ چون چادر در کشور اسلامی ایران از مظاهر و شعایر اسلام می‌باشد و با حفظ این شعار سعی کنند بانوان محترم، حرکت مورد سؤال را خنثی کنند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: چادر بهترین پوشش برای خانم‌هاست، چون تمامی مفاتن بدن را می‌پوشاند. خانم‌های مسلمان باید آداب و سنن اسلامی را در لباس پوشیدن مراعات کنند و از تجدّدگرایی مضرّ پرهیز کنند.

حضرت آیت‌الله بهجت: چادر حجاب پسندیده است.


حضرت آیت‌الله سیستانی: چادر حجاب بهتر است و سزاوار نیست زن‌های مؤمن بدون چادر خارج شوند.


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: حجاب یکی از قوانین مسلّم اسلام است و اساس آن پوشاندن بدن و موها غیر از صورت و دست‌ها تا مچ است؛ ولی بی‌شک چادر حجاب برتر است.


حضرت آیت‌الله تبریزی: پوشیدن بدن بر زن واجب، و بهترین نوع پوشش واجب، همان چادر مشکی است که زن‌های مؤمنه خود را با آن می‌پوشانند.



 حکم پوشیدن لباس‌هایی که عکس یا علامت مربوط به کشورهای غربی روی آن نقش بسته
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
سؤال : نظر جنابعالی در مورد پوشیدن لباس‌هایی که عکس یا علامت مربوط به کشورهای غربی روی آن نقش بسته است چیست؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: استفاده از این‌گونه لباس‌ها که ترویج فرهنگ غیر مسلمین مهاجم بر مسلمین است، اشکال دارد. [3]


حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی: بهتر است از این نوع لباس‌ها استفاده نکنند.


حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی: مسلمین از این‌گونه لباس‌ها استفاده نکنند.


حضرت آیت‌الله تبریزی: برای مؤمن سزاوار نیست لباسی بپوشد که او را از زیّ مؤمنین خارج کند.


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: هرگاه سبب ترویج فرهنگ بیگانگان گردد اشکال دارد.



صحبت کردن و خندیدن با نامحرم اگر موجب مفسده باشد جایز نیست
-------------------------------------------------------------------------------
سؤال : 1) برخورد زن همراه با چهره‌ی خندان و متبسّم با مردان نامحرم هنگام خرید از مغازه‌ها و سایر برخوردها چه صورت دارد؟
سؤال : 2) خندیدن زنان و دختران با صدای بلند در خیابان و یا انجام برخی حرکات دیگر که موجب جلب توجّه نامحرمان می‌شود چگونه است؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
1) صحبت کردن و خندیدن با نامحرم اگر موجب مفسده باشد جایز نیست.
2) از هر کاری که موجب جلب توجّه نامحرم می‌شود باید پرهیز نمود.

حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی:
1 و 2) به طور کلی دختران و زنان باید در مقابل مردان نامحرم به نحوی لباس بپوشند و راه بروند و صحبت کنند که موجب توجّه و نگاه سوء و تهییج مردان نشوند و اگر کردند گناه بزرگ است.

حضرت آیت‌الله بهجت:
1) هر کاری که معرضیت ریبه و یا فتنه در آن است جایز نیست.
2) جایز نیست.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:
1) اشکال دارد و هنگام ضرورت نباید از مکالمات عادی تجاوز کنند.
2) بهتر است زنان و دختران مسلمان از این‌گونه کارها بپرهیزند و اگر منشأ فسادی شود جایز نیست.

حضرت آیت‌الله تبریزی:
1) اگر از روی التفات کاری را که موجب جلب نظر اجانب شود انجام دهند اشکال دارد.
2) زن عفیف این کار را نمی‌کند، بلکه اگر معرض تهییج شهوت برای یکی از طرفین باشد حرام است.

حضرت آیت الله لطف الله صافی:
1) مخالف نص قرآن است ولایخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض.
2) جایز نیست.

--------------------------------------------------------------------------------
پی نوشت:
[1]. صحیفه‌ی نور، ج 11، ص 254.
[2]. حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره)،‌ پیام به کنگره سراسری حجاب.
[3]. مجله‎ی نصیحت، شماره‎ی 149.
[4]. مجله‌ی نصیحت، شماره‌ی 1154.

منبع: کتاب پرسش هایی درباره حجاب

........................................................................................................................

فلسفه حجاب در قرآن

بنابراین در هر بخشى و هر بعدى از ابعاد براى سیر به مدارج کمال بین زن ومرد تفاوتى نیست منتها باید اندیشه ها قرآن گونه باشد، یعنى همان گونه که قرآن بین کمال و حجاب واندیشه و عفاف جمع نمود، ما نیز در نظام اسلامى بین کتاب و حجاب جمع کنیم. یعنى عظمت زن در این است که: «ان لایرین الرجال ولایراهن الرجال » (1) نبینند مردان نامحرم را و مردان نیز آنان را نبینند.

قرآن کریم وقتى درباره حجاب سخن مى گوید مى فرماید: حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن براى زن که نامحرمان او را از دید حیوانى ننگرند لذا، نظر کردن به زنان غیر مسلمان را، بدون قصد تباهى جایز مى داند و علت آن این است که زنان غیر مسلمان از این حرمت بى بهره اند.

حال اگر کسى از تشخیص اصول ارزشى عاجز باشد، ممکن است معاذ الله حجاب را یک بند بنداند، و حال این که قرآن کریم وقتى مساله لزوم حجاب را بازگو مى کند، علت و فلسفه ضرورت حجاب را چنین بیان مى فرماید:

«ذلک ادنى ان یعرفن فلا یؤذین » (2)

یعنى براى این که شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند. چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.

نتیجه بحث مرد و زن در آن معیارهاى اصلى همتاى هم هستند، و یک سلسله مسؤولیت هاى اجرایى براى مرد است که اگر انجام ندهد باید وزر آن را تحمل کند، بنابراین نتیجه مى گیریم که

اولا: آن تهمت هایى که به اسلام زده ومى گویند که: اسلام نیمى از جامعه را از بسیارى از حقوق محروم نموده است، نارواست.

ثانیا: این تعصبات و رسومات جاهلى که از دیرباز در فرهنگ جوامع اسلامى رواج پیدا کرده است که زن را به عنوان مظهر ضعف و زبونى یاد مى کنند این باید زدوده بشود.

ثالثا: اگر کسى احساس مى کند که زن نباید از علوم و مسائل تربیتى و مانند آن که خدمات قابل عرضه اى به جامعه ارائه مى دهد استفاده کند، باید از این اعتقاد صرف نظر کند و علاقه مند باشد زن همتاى مرد در این علوم و معارف بار یابد و به جامعه خدمت کند مگر آنجایى که به طور استثنا وظیفه مرد قرار گرفته است.

رابعا: جمله «عاشروهن بالمعروف » اختصاصى به مسائل داخل منزل ندارد، بلکه در کل جامعه هم جارى است و مساله پنجم این است که زن در مقابل مرد غیر از زن در مقابل شوهر است یعنى زن در مقابل شوهر باید تمکین کند اما زن در مقابل جامعه، مثل فردى از افراد جامعه است واین چنین نیست که باید اطاعت کند و در مسائل خانوادگى هم مى بینیم که گاهى زن قوام وقیوم است و مرد باید اطاعت کند، همچنانکه لاسر باید از مادر اطاعت کند ولو در حد بالایى از تخصص هاى علمى باشد.

در پایان گرچه هنوز شبهاتى در مساله برابرى زن و مرد قابل طرح است لیکن باتوجه به اصول کلى یاد شده وآشنایى با خطوط اصیل نظام ارزشى در اسلام وتبیین محور سعادت و شقاوت پاسخ آنها روشن خواهد بود.

والحمدلله رب العالمین....

سایه مقام معظم رهبری مستدام باد....

گرد آورنده و جمع آوری و تدوین : مدیریت پایگاه مجازی لبیک

(توجه) :

کپی برداری از این تحلیل و مقاله در صورت ذکر منبع جایز است و در غیر این صورت حرام میباشد ، زیرا زحمان زیاد و فراوان و زمان زیادی در جهت گرد آوری از منابع و مستدلات صورت گرفته است.

نظرات  (۱۷)

۱۶ تیر ۹۲ ، ۱۴:۴۸ علیرضا ait20
سلام باید توجه بشه......
ممنون 
ولی چرا چند وقته اپ نمی کنی؟؟؟/ چیزی شده؟؟؟؟/
یا علی ...اپم
ممنون
پاسخ:
سلام.
ممنون از شما.
حق با شماست.
میرسم خدمتتون.
یا علی....
۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۹:۴۵ جواد محمدی
با سلام مجدد
از درج بنر سایت متشکریم.
حتما اگر قصد سفر داشته باشند بهتون اعلام میکنیم ولی فعلا تا چند ماه دیگر یعنی در ماه محرم و صفر احتمال سفر باشد.
پارسال قریب به 2000 نفر زائر به کربلا داشتیم که بی نظیر بود.
به اطلاعتون برسونم وضع نماز جمعه چغادک کمی بهتر شده از نظر جایگاه نماز و مصلی ، امشب طبق روال همیشگی گزارش تصویری از نماز جمعه این هفته و گزیده خطبه ها در سایت دفتر منتشر خواهد شد.
در ضمن ما منتظر پاسخ شما جهت همکاری با این سایت خبری فرهنگی هستیم.
با تشکر از شما
موفق باشید
پاسخ:
سلام.
تشکر از حضورتون...
یا علی....
۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۸ جواد محمدی
با سلام
ابراز لطف شما دوست عزیز متشکریم.
اگر امکانش هست لطفا بنر سایت ما رو در وبتون بزنید. کد بنر در قسمت چپ سایت قرار دارد .

در ضمن اگر مایل به همکاری در زمینه های ارسال مطلب ، عکس فیلم و مقاله دکلمه و ... با ما هستید به ما اطلاع بدید.

ضمنا مطالب ارسالی به نام شما ( در صورت ارسال نام و موافقت شما ) در سایت منتشر خواهد شد .
پیشاپیش از همکاری شما سپاسگزاریم.
پاسخ:
سلام.
قرار دادم لوگوی سایتتون رو.
ممنون از شما.
یا علی....
۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۷:۵۰ سرباز منتـــظر
سلام علیکم عالی بود و خیلی جامع خداحفظتون کنه.
درپناه حق
یاعلی
پاسخ:
سلام.
متشکر از ابراز لطفتون.
ممنون از حضورتون.
یا علی....
واقعآ چقدر زیبا تفسیر کردید
من خیلی از اون آیه ی 30 تا 31سورهی نور خوشم میاد با زبان ساده همه چیزو گفته ............
پاسخ:
ممنون از حضورتون.
در پناه حق....
یا علی...
۱۳ تیر ۹۲ ، ۲۲:۱۸ مهدی ایکس
بععععععععععله !
ممنونمـــــ !!!
واقعا باید بعضی از زنا به این موضوع توجه کنند !#
ولی العان ...
پاسخ:
ممنون از شما.
یا علی....
سلاک برشما
مطلب بسیار خوب و جامعی بود در باب حجاب.
منتظر مطالب جدید شما هستم.
یاحق.

پاسخ:
سلام.
ممنون از شما.
یا علی....
سلام علیکم 
خدا قوت
در جمع دوستان فرقان لینک شدید
یاعـــــــلی
پاسخ:
سلام.
ممنون.
شما هم با افتخار لینک شدید.
یا علی...
۱۱ تیر ۹۲ ، ۱۹:۳۴ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜

دلـم کـمـی مـرد میـخـواهـد از آن مـردهـایـی کـه در خـیـابـان سـرشـان را پـایـیـن می انـداخـتـنـد از آن مـردهـایی کـه بـا شـنـیـدن صـدای اذان .... در مسـجـد حـاضـر می شـدنـد , سـر سـجـاده ... از آن مـردهـایی کـه غـیـور بـودنـد , مـرد بـودنـد آخــر هـم شـهـیـد شــدنـد!


اللهم عجل لولیک الفرج

اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای

اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:
سلام.
ممنون از شما به جهت نظر و حضور زیباتون.
در پناه حق...
یا علی...
سلام
خیلی عالی بود
لذت بردم
و استفاده نمودم
پاسخ:
سلام.
ممنون از شما.
نظر لطفتون میباشد.
در پناه حق...
یا علی....
۱۱ تیر ۹۲ ، ۰۱:۲۳ تولدی دوباره
سلام
مطلب خیلی خوب بود
لازمه در این زمینه ها کار بشه
یه بررسی درباره وضع کنونی حجاب جامعه اگه داشته باشید بد نیست
امیدوارم موفق باشید
یامهدی
پاسخ:
سلام.
ممنون از شما.
چشم ،
در دست اقدامه....
یا علی...
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۶:۰۰ شیدامهدوی
سلام
بسیار مفید بود و استفاده کردیم.
اما یک پیشنهاد شما که در این زمینه فعالیت میکنید.
اول بیایید به بحث خود شناسی،خداشناسی ، قیامت و... و زیر مجموعه این مباحث بپردارید...
یقینا کسی که پایه های اولیه ی باورها رو بپذیرد خودبخود به سمت حجاب کشیده میشود.
از خدا برای شما آرزوی توفیق در کسب معرفت بیشتر را داریم.
پاسخ:
سلام علیکم.
چشم.
یه تیم تحقیق 4 نفره هستیم.
رو این موضوع از قبل کار کردیم.
انشاالله نتیجه اش تا چند روز بعد در سایت قرارداده میشه...
چون مطالب متنوع و مختلف هستند فرصت زیادی باید گذاشته بشه.
ممنون از شما.
یا علی....
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۴:۱۷ ثاقب زهرا
بسیار جالب و مفید بود 
ممنون از زحماتتون
متاسفانه باید قبول کنیم که در جنگ نرم باختیم
پاسخ:
سلام.
ممنون از حضورتون....
نه نباختیم......
از نظر فلاسفه بزرگ دنیا :
از یک واقعه جزیی نمیشه به یک نتیجه کلی دست یافت..
نظریه بالا در تمام قوانین منطق دنیا اثبات شده است.
شهید همت:
نتیجه مهم نیست..،مهم نیت ما و تلاش ما است..
ما باید وظیفه رو انجام بدیم ، نتیجه مهم نیست...
یا علی...
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۴:۰۱ خادم الرضا

سلام.

یه توصیه دوستانه بگیم به دوستان و بریم .آقا بالاخره یا قیامت هست یا نیست اگه نباشه که هیچ اون خانمی که توی دنیا چادر پوشید چی شده  والا هیچی  فرض کنید وزنش 70 کیلو بود با چادر بشه 5/70 اما اگه یه درصد احتمال بدیم که قیا مت بود که به هزار و یک دلیل قیامت هست!!! اون خاانمی که چادر نزده و حجابش  رو رعایت نکرده چه خاکی تو سرش باید بریزه!!!

در پناه حق.

پاسخ:
سلام.
ممنون از شما بابت نظر زیبا.
جالب بود و تمثیل زیبایی بود.
ممنون از شما.
یا علی....
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۲:۳۶ نیما انصاری
سلام دوست
شرمنده دیگه هر روز بدون اجازه به وبلاگت سر میزنم.
قابل دونستی بیا و مطالب ما رو هم مزین کن!
یاعلی

 آموزنده» دانشجویان باید با آشنایی به زبان های خارجی، از وسایل دشمن علیه خودشان استفاده کنند و صدایشان را به آزادگان جهان برسانند. حجت الاسلام پناهیان
پاسخ:
سلام دوست عزیزم....
ممنون از شما..
خدمت میرسم...
یا علی....
۱۰ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۵ سید امیر علی حیدری
ممنون از توجه شما به مسئله حجاب
پاسخ:
متشکر از شما و حضور سبزتون...
یا علی....
سلام.
ممنون از شما...
در پناه حق....
یا علی....
پاسخ:
سلام.
خیلی دوست دارم دوست عزیزم.
موفق باشی....
یا علی....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">